Q&A vedr. International Forum on Quality & Safety in Healthcare, Copenhagen 2020

Hvad er det for en konference?
International Forum on Quality & Safety in Healthcare er den centrale internationale konference for kvalitet, forbedrings- og patientsikkerhedsarbejde. Både det internationale og det danske patientsikkerhedsarbejde har de seneste 20 år i høj grad udviklet sig i dette regi. Nye tendenser inden for kvalitet og patientsikkerhed diskuteres og defineres her, og konferencerne fungerer som et fælles internationalt reference- og mødepunkt.

Typisk deltager mere end 3.000 mennesker fra mere end 70 forskellige lande, og der er altid en stor dansk delegation.

Konferencen afholdes en gang om året i skiftende europæiske byer (og en gang om året i Asien). Det er IHI/Institute for Healthcare Improvement og BMJ, der står bag konferencen, uanset hvilket land den afholdes i.

I det pågældende værtsland etableres en Programme Advisory Committee.

Læs mere om den danske PAC

Dansk Selskab for Patientsikkerhed indgår i et strategisk partnerskab med IHI/Institute for Healthcare Improvement, der står som en af de to arrangører bag konferencen – bl.a. på den baggrund er det formanden for Selskabet (Karin Friis Bach), der samtidig er formand for den danske Programme Advisory Committee.

Hvad får vi ud af at være med til konferencen?
Den seneste internationale viden om kvalitet, forbedrings- og patientsikkerhedsarbejde.
En anerkendt platform til at bringe den seneste danske viden ud til resten af verden.
Eksponering af den organisation, du arbejder for. Platform for at fortælle om jeres arbejde og dagsordener.
Internationalt netværk.

Hvor og hvornår?
International Forum afholdes i Bella Centeret i København den 28.-30. april 2020.

Hvad kan vores organisation gøre for at fortælle om konferencen og tiltrække deltagere, der er relevante for os?
I kan interviewe den person, der repræsenterer jeres organisation i den danske Programme Advisory Committe.
I kan evt. bruge elementer fra denne Q&A.

I kan henvise til dette patientsikkerhed.dk/internationalforum2020

Hvad koster det at deltage i konferencen?
Prisen varierer, bl.a. afhængig af hvor mange dage, man tilmelder sig. Det er nu muligt at tilmelde sig konferencen med Early Bird-rabat, men hvis du vil have en endnu bedre pris, skal du holde øje med vores nyhedsbrev samt her på hjemmesiden.

Hvordan opnår jeg rabat på konferencen?
Dansk Selskab for Patientsikkerhed indgår i et strategisk partnerskab med Institute for Healthcare Improvement (IHI), der sammen med BMJ er arrangør af konferencen. Derfor har vi mulighed for at tilbyde vores samarbejdspartnere en særlig rabat (25-30 %). Det eneste, du skal gøre er at registrere dig under Call for Expression of Interest senest den 2. december 2019.

Rabatten udregnes efter, hvor mange danskere der deltager, og når rabatten er udregnet i midten af december, får du tilsendt en kode, som du skal tilmelde dig med. Tilmeld dig med den tilsendte rabatkode, inden fristen for Early Bird-tilmelding den 4. februar 2020.

Hvem deltager i konferencen? Kategorier af organisationer og professioner?
Sundhedsprofessionelle, kvalitets- og forbedringsmedarbejdere, ledere på alle niveauer. Særligt mange deltagere fra europæiske lande og USA, men også fra resten af verden.

Typisk deltager mere end 3.000 mennesker fra mere end 70 forskellige lande. Der er altid mange danskere, og der vil naturligvis være ekstra mange danske deltagere, når konferencen afholdes i København.

Hvor mange danskere plejer at deltage i konferencen? Hvor mange danskere forventes at deltage i København?
Der kan ofte være langt over 200 danske deltagere ved den europæiske udgave af International Forum. Ved International Forum i København 2020 forventes det danske deltagerantal at være betydeligt højere.

Man kan håbe på, at der kommer op til 500 danskere i København 2020.

Hvem står for konferencen/arrangerer konferencen?
Det er IHI/Institute for Healthcare Improvement og BMJ, der står bag konferencen, uanset hvilket land den afholdes i.

I det pågældende værtsland etableres en Programme Advisory Committee, men den fungerer udelukkende som idegenerator og sparringspartner. PAC er ikke arrangør og står ikke for udvælgelse af indsendte ”abstracts”.

Læs mere om den danske PAC

(Konferencen har også en international Programme Advisory Committe, hvor bl.a. danske Beth Lilja (Beth Lilja er også medlem af den danske PAC) er medlem.

Se medlemmerne af Programme Advisory Committe

Hvem bestemmer, hvad der skal med på konferencen?
BMJ og Institute for Healthcare Improvement (IHI) er arrangører, og proceduren for forslag og ansøgninger/abstracts er den samme, som når International Forum finder sted uden for Danmark.

Læs mere om procedure og deadlines for abstracts

Hvilken rolle har den danske Programme Advisory Committe? Hvem er med i PAC?
Den danske Programme Advisory Committee fungerer udelukkende som ide-generator og sparringspartner.

Se medlemmerne af Programme Advisory Committee

BMJ og Institute for Healthcare Improvement (IHI) er arrangører, og proceduren for forslag samt ansøgninger/abstracts er den samme, som når International Forum finder sted uden for Danmark. Man kan indsende forslag/abstracts til oplæg.

Læs mere om procedure og deadlines for abstracts

Hvilken rolle har Dansk Selskab for Patientsikkerhed?
Dansk Selskab for Patientsikkerhed/PS! faciliterer møderne med programkomitéens (PAC) danske medlemsorganisationer, hvor formanden for PS!, Karin Friis Bach, samtidig er formand. PAC’s rolle er at komme med idéer (bl.a. forslag til site visits)  til konferencen og virke som ambassadører. Selskabet er dermed hverken arrangør eller ansvarlig for det endelige program.

Dansk Selskab for Patientsikkerhed indgår i et strategisk partnerskab med IHI/Institute for Healthcare Improvement, der står som en af de to arrangører bag konferencen – bl.a. på den baggrund er det formanden for PS!, der samtidig er formand for den danske Programme Advisory Committee.

Hvordan bliver man akkrediteret som presse til konferencen?
Presseakkreditering finder sted via BMJ’s media team: Emma Dickinson 
Når BMJ media team har godkendt akkreditering, sender de en booking confirmation.

Hvordan får man en exhibition stand med på konferencen?
Vedr. exhibition stands skal man kontakte BMJ’s salgsafdeling: Andy Josephides

Læs mere om International Forum 2020

Carina Rendbæk

Projektkoordinator

Project Coordinator

T

(+45) 29701981

Læs mere her

Jens Christian Reventlov

Specialkonsulent

Special Advisor

T

(+45) 20114899

Læs mere her