Q&A vedr. International Forum on Quality & Safety in Healthcare, Copenhagen 2020

Bliver International Forum afholdt som planlagt i lyset af coronakrisen?

Nej. Den 16. marts 2020 har BMJ og IHI, der arrangerer konferencen, meddelt, at International Forum bliver udskudt.

Der arbejdes på at finde en ny dato i København, men grundet coronavirussen har de to organisationer vurderet, at det ikke er muligt at afholde konferencen i København den 28.-30. april som planlagt.

Læs mere om udskydelse af International Forum her

Kan jeg få alle udgifter til International Forum refunderet, når det er udskudt?

Der arbejdes lige nu på at finde en ny dato for konferencen. Ifølge BMJ har alle, der har tilmeldt sig konferencen, mulighed for at afvente den nye dato eller få pengene refunderet.

BMJ oplyser, at man selv skal henvende sig til sit forsikringsselskab med henblik på at få refunderet eventuelle udgifter til fly og hotel. I modsætning til tilmeldingsgebyret for konferencen, er der ikke mulighed for, at BMJ kan refundere udgifter til fly og hotel.

Har du spørgsmål, kan du kontakte BMJ.

Læs meddelelse om udskydelse fra BMJ og se kontaktinfo

Hvad er det for en konference?
International Forum on Quality & Safety in Healthcare er den centrale internationale konference for kvalitet, forbedrings- og patientsikkerhedsarbejde. Både det internationale og det danske patientsikkerhedsarbejde har de seneste 20 år i høj grad udviklet sig i dette regi. Nye tendenser inden for kvalitet og patientsikkerhed diskuteres og defineres her, og konferencerne fungerer som et fælles internationalt reference- og mødepunkt.

Typisk deltager mere end 3.000 mennesker fra mere end 70 forskellige lande, og der er altid en stor dansk delegation.

Konferencen afholdes en gang om året i skiftende europæiske byer (og en gang om året i Asien). Det er IHI/Institute for Healthcare Improvement og BMJ, der står bag konferencen, uanset hvilket land den afholdes i.

I det pågældende værtsland etableres en Programme Advisory Committee.

Læs mere om den danske PAC

Dansk Selskab for Patientsikkerhed indgår i et strategisk partnerskab med IHI/Institute for Healthcare Improvement, der står som en af de to arrangører bag konferencen – bl.a. på den baggrund er det formanden for Dansk Selskab for Patientsikkerhed, Karin Friis Bach, der samtidig er formand for den danske Programme Advisory Committee.

Hvad får vi ud af at være med til konferencen?
Den seneste internationale viden om kvalitet, forbedrings- og patientsikkerhedsarbejde.
En anerkendt platform til at bringe den seneste danske viden ud til resten af verden.
Eksponering af den organisation, du arbejder for.
Platform for at fortælle om jeres arbejde og dagsordener.
Internationalt netværk.

Hvor meget kan jeg opnå i rabat på konferencen?
Alle danskere kan få 30% rabat på konferencedeltagelse den 29. og 30. april 2020. 

For at få rabatten på 30% skal du tilmelde dig på følgende måde:

  • Gå til denne side og klik på Book Now
  • Vælg attendee type: Forum30
  • Indtast verifikationskoden: Transform30
  • Angiv hvilken organisation du har fået koden fra: Danish Society for Patient Safety (PS!)
  • Vi anbefaler at du inden tilmelding læser denne “step by step” Booking Guide.

    Kan jeg også opnå 30% rabat på pre conference (tirsdag)?
    Rabatten på 30% kan kun anvendes på main conference (onsdag og torsdag). Hvis man ønsker at deltage alle tre dage, skal man lægge beløbet for pre conference oveni. Man kan sagtens booke alle dagene samlet – systemet skal nok regne rabatten for de to dage med og vise den samlede pris.

    Hvad er prisen for konferencedeltagelse?
    Prisen for at deltage i konferencen afhænger af om du deltager én dag, to dage eller tre dage.

    • Pre conference den 28. april koster £534.38 (4.653,90 kr.)
    • 2 dags konference (onsdag og torsdag) med 30% rabat koster £851.66 (7.417 kr.)
    • 3 dags konference (tirsdag, onsdag og torsdag) med 30% rabat koster £851.66 (7.417 kr.) plus £534.38 (4.653,90 kr.) dvs. i alt £1.386,04 (12.070,90 kr.)

    Kan jeg få en faktura eller betale med EAN?
    Du kan betale med kredit-/betalingskort. Det er ikke muligt at benytte EAN-nummer, da betalingen er til en udenlandsk udbyder. BMJ tilbyder at udstede en faktura for grupper på 5 personer eller derover.

    Hvor og hvornår?
    International Forum afholdes i Bella Centeret i København den 28.-30. april 2020.

    Hvad kan vores organisation gøre for at fortælle om konferencen og tiltrække deltagere, der er relevante for os?
    I kan interviewe den person, der repræsenterer jeres organisation i den danske Programme Advisory Committe. I kan evt. bruge elementer fra denne Q&A og I kan henvise til patientsikkerhed.dk/internationalforum2020

    Hvem deltager i konferencen? Kategorier af organisationer og professioner?
    Sundhedsprofessionelle, kvalitets- og forbedringsmedarbejdere, ledere på alle niveauer. Særligt mange deltagere fra europæiske lande og USA, men også fra resten af verden. Typisk deltager mere end 3.000 mennesker fra mere end 70 forskellige lande.

    Hvor mange danskere plejer at deltage i konferencen? Hvor mange danskere forventes at deltage i København?
    Der kan ofte være langt over 200 danske deltagere ved den europæiske udgave af International Forum. Ved International Forum i København 2020 forventes det danske deltagerantal at være betydeligt højere.

    Man kan håbe på, at der kommer op til 500 danskere i København 2020.

    Hvem står for konferencen/arrangerer konferencen? Hvilken rolle har den danske Programme Advisory Committe?
    Det er IHI/Institute for Healthcare Improvement og BMJ, der står bag konferencen, uanset hvilket land den afholdes i.

    I det pågældende værtsland etableres en Programme Advisory Committee, som udelukkende fungerer som idégenerator og sparringspartner. PAC er ikke arrangør og står ikke for udvælgelse af indsendte abstracts.

    Læs mere om den danske PAC

    Konferencen har også en international Programme Advisory Committe.

    Hvem bestemmer, hvad der skal med på konferencen?
    BMJ og Institute for Healthcare Improvement (IHI) er arrangører, og proceduren for forslag og ansøgninger/abstracts er den samme, som når International Forum finder sted uden for Danmark.

    Læs mere om procedure og deadlines for abstracts

    Hvilken rolle har Dansk Selskab for Patientsikkerhed?
    Dansk Selskab for Patientsikkerhed/PS! faciliterer møderne med programkomitéens (PAC) danske medlemsorganisationer, hvor formanden for PS!, Karin Friis Bach, samtidig er formand. PAC’s rolle er at komme med idéer  til konferencen, herunder forslag til experience days, og at virke som ambassadører. Selskabet er dermed hverken arrangør eller ansvarlig for det endelige program.

    Dansk Selskab for Patientsikkerhed indgår i et strategisk partnerskab med IHI/Institute for Healthcare Improvement, der står som en af de to arrangører bag konferencen – bl.a. på den baggrund er det formanden for PS!, der samtidig er formand for den danske Programme Advisory Committee.

    Hvordan bliver man akkrediteret som presse til konferencen?
    Presseakkreditering finder sted via BMJ’s media team: Emma Dickinson 
    Når BMJ media team har godkendt akkreditering, sender de en booking confirmation.

    Hvordan får man en exhibition stand med på konferencen?
    Vedr. exhibition stands skal man kontakte BMJ’s salgsafdeling: Andy Josephides

    Du kan læse mere om muligheder for at udstille på International Forum her.

    Carina Rendbæk

    Projektkoordinator

    Project Coordinator

    T

    (+45) 29701981

    Læs mere her

    Jens Christian Reventlov

    Specialkonsulent

    Special Advisor

    T

    (+45) 20114899

    Læs mere her