Gå til indhold
Dansk Selskab for Patientsikkerhed
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • English
  • Viden og læring
    • Viden og læring
    • Emner
    • Forbedringsmetoder
    • Patientsikkerhedsværktøjskasse
    • Publikationer
    • Bøger og guides
    • Netværk
  • Uddannelser
    • Alle uddannelser og kurser
    • Forbedringsagent
    • Forbedringscoach
    • Funktionel Resonans Analyse Metode (FRAM)
    • Flow i sundhedsvæsenet
    • Ledere med mod og hjerte
  • Projekter
    • Alle projekter
    • I kommuner
    • I regioner
    • Tværsektorielle
    • I almen praksis
  • Om os
    • Om os
    • Strategi
    • Bestyrelsen
    • Medarbejdere
    • Patientsikkerhedsrådet
    • Patientambassadørerne
    • Ydelser
    • Medlemskab
Tilbage til hovedmenuen
  • Viden og læring
    • Viden og læring
    • Emner
    • Forbedringsmetoder
    • Patientsikkerhedsværktøjskasse
    • Publikationer
    • Bøger og guides
    • Netværk
  • Uddannelser
    • Alle uddannelser og kurser
    • Forbedringsagent
    • Forbedringscoach
    • Funktionel Resonans Analyse Metode (FRAM)
    • Flow i sundhedsvæsenet
    • Ledere med mod og hjerte
  • Projekter
    • Alle projekter
    • I kommuner
    • I regioner
    • Tværsektorielle
    • I almen praksis
  • Om os
    • Om os
    • Strategi
    • Bestyrelsen
    • Medarbejdere
    • Patientsikkerhedsrådet
    • Patientambassadørerne
    • Ydelser
    • Medlemskab
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • English
  • Hjem
  • Nyheder
  • Side 12

Nyheder

Nyheder 13. marts 2024

Patienter og borgeres svar på et vigtigt spørgsmål bliver brugt til at højne kvaliteten

Hvad er vigtigt for dig? Det spørgsmål stillede Plejecenter Klarahus og Afdeling for Øjensygdomme på Rigshospitalet deres borgere og patienter på Hvad er vigtigt for dig?-dagen. Svarene bliver brugt til at højne kvaliteten af plejen og behandlingen.

Nyheder 12. marts 2024

KL: – PS! har gjort en stor forskel for det kommunale kvalitetsarbejde

I KL's nye kvalitetsplan gives 9 forslag til, hvordan vi sikrer patientsikkerheden og kvaliteten. KL skriver, at PS! har gjort en stor forskel for kvalitetsarbejdet i kommunerne og opfordrer til, at der sættes midler af til at udbrede PS!' metoder til resten af landets kommuner.

Billede af Edinburgh.
Nyheder 7. marts 2024

Kvalitetsprogram i Skotland: Bliv fellow

Udvikl og styrk jeres organisation ved at sende en deltager på fellowship-program i Skotland. Over 10 måneder møder deltagerne nogle af de mest kompetente forbedringsfolk i Europa og får ny viden til at skabe forbedringer for jeres patienter og borgere.

Plejer lægger hånden på ældres skulder
Blogindlæg 5. marts 2024

Debat: Det er vel ikke meningen, at ældrereformen kun skal være for dem der ikke fejler noget?

Det er svært at se ældreområdet uden også at se på sundhedsfaglighed, skriver direktør for Dansk Selskab for Patientsikkerhed, Inge Kristensen.

Nyheder 4. marts 2024

Læring af utilsigtede hændelser er afgørende for at skabe borgersikkerhed

Rapporteringen af utilsigtede hændelser på botilbud og midlertidige pladser kunne være bedre. Læring af utilsigtede hændelser er en forudsætning for at skabe borgersikkerhed, så derfor er det vigtigt, at fejl og skader bliver rapporteret. Botilbuddet Skelbakken fortæller, hvordan de arbejder med at få rapporteret utilsigtede hændelser.

Nyheder 4. marts 2024

Derfor er medicineringsfejl på botilbud og midlertidige pladser så svære at løse

Størstedelen af utilsigtede hændelser på botilbud og midlertidige pladser skyldes medicineringsfejl, og det er der flere årsager til. Hvorfor det forholder sig sådan, giver Botilbuddet Skovbakken og Egebo Midlertidige Pladser i Middelfart Kommune deres bud på.

Nyheder 1. marts 2024

Muligheden for at samlerapportere utilsigtede hændelser udvides

Fra 1. marts 2024 kan hele sundhedsvæsenet samlerapportere utilsigtede hændelser med infektion, medicinadministration, medicindispensering og fald.

Inge Kristensen
Blogindlæg 27. februar 2024

Læring er et ledelsesansvar, og rapportering af fejl skal fejres

Utilsigtede hændelser er et værn mod at forebygge, at andre fejl sker, mod forråelse og for en åben kultur, hvor den enkelte ikke skal stå alene og tage ansvar for at vores organisationer ikke fungerer optimalt.

Fagligt Nyt 26. februar 2024

Sådan kan viden fra patientklager forvandles til tidstro data for forbedringsarbejdet

Hvis vi vil styrke læringen fra patientklager, er det ikke nok med nye retningslinjer. Langt mere effektivt vil det være, hvis data fra patientklagerne udnyttes bedre

Fagligt Nyt 26. februar 2024

Analyse på tværs gør det nemmere at anvende viden fra patientklager

En ny metode til at kategorisere patientklager bliver et integreret element i patientsikkerhedsarbejdet på OUH for fremtiden. Interview med lægelig direktør Bjarne Dahler-Eriksen.

Forrige

Indlægsinddeling

1 … 11 12 13 … 102
Næste

Kontakt

c/o Frederiksberg Hospital
Vej 8, indgang 1, 1 sal
Nordre Fasanvej 57
2000 Frederiksberg

info@patientsikkerhed.dk

Telefon

+45 82 82 82 46

CVR-nr.: 28647239
EAN-nr.: 5798009812872

Kontoret har telefontid:
Mandag - torsdag kl. 09:00-14:00
Fredag lukket

Genveje

  • Presse
  • Nyhedsbreve
  • Ledige stillinger
  • Cookies
  • Personoplysninger

Nyhedsbrev

Dette felt er til validering og bør ikke ændres.